Informatie

Sinds 1985 is Avans+ de opleider voor Personal Finance. Vanaf die periode hebben wij duizenden mensen opgeleid in de financiële planning tot persoonlijke financieel adviseur/planner en een kleine groep afgestudeerden tot Master of Financial Planners. Voor al deze cursisten geldt dat ze een erkend Avans Hogeschool-diploma behaald hebben. Het register heeft als doel een platform te bieden voor deze financieel planners onderling, maar ook om hen te presenteren aan de markt.

Behoefte in de markt

De behoefte in de markt voor integraal gepresenteerde financiële planners groeide sterk gezien de complexiteit van de verschillende oplossingsrichtingen, de fiscale consequenties, en de gevraagde flexibiliteit bij de verschillende levensfasen en/of life-events.

De registeradviseur is uitstekend in staat om na een intake en analyse een financieel planningsrapport uit te brengen en dit aan de klant te presenteren. Juist de individuele aspecten met vaak een persoonlijk en emotioneel karakter versterken het rapport van een registeradviseur en maken het advies tot maatwerk. Hiermee onderscheidt de adviseur zich van gestandaardiseerde programma’s.

Het Register Financieel Planner

Het register geeft de namen weer van adviseurs die zich aantoonbaar hebben gekwalificeerd als financieel planner en in het bezit zijn van het post-bachelor diploma Persoonlijke Financiële Planning of het Master-diploma Master of Financial Planning van Avans Hogeschool. Wil jij gebruikmaken van de diensten van een gespecialiseerde financieel planner, dan kun je in het register zoeken op naam of locatie.

PE-reglement FP-register
In dit PE-reglement beschrijven wij de richtlijnen voor jouw registratie in het FP-register.

Verplichte Permanente Educatie
Je hebt de opleiding Persoonlijke Financiële Planner (PFP) succesvol afgerond. Met jouw inschrijving in het register mag je de titel GPFP voeren. Het verplicht volgen van Permanente Educatie (PE) vangt aan per januari van het jaar volgend op het jaar waarin je jouw opleiding hebt afgerond.

Puntenwaardering
Als lid van het register dien je elk kalenderjaar ten minste 12 studiepunten te behalen. Gedurende het jaar sturen wij je studiematerialen toe. Met het bestuderen hiervan behaal je automatisch 6 studiepunten. De overige 6 studiepunten behaal je door het volgen van cursussen in het vakgebied. Eén studiepunt is gelijk aan één college-uur. Voor vragen kun je contact met ons opnemen.

Registratie PE-punten
De door jou jaarlijks gevolgde opleidingsactiviteiten worden vermeld op jouw persoonlijke profielpagina. Heb je elders een cursus gevolgd? Stuur dan jouw certificaat ter beoordeling aan ons toe. Heb je op een andere manier invulling gegeven aan het bijhouden van jouw kennis op het gebied van financiële planning? Neem hierover contact met ons op. Bij deze activiteiten wordt de puntentoekenning apart bepaald.

Uitschrijven
Wil je je uitschrijven? Meld dit dan schriftelijk aan ons. Met jouw uitschrijving vervalt het recht om de titel GPFP te voeren.